Menu

Data pomůžou nastartovat turistický ruch v Česku  

09. 05. 2020

Agentura CzechTourism získá zdarma roční přístup do platformy Mastercard Tourism Insights, která poskytuje komplexní pohled na cestování, od plánování cesty až po sdílení zážitků na sociálních sítích. Data, která jí na základě digitálního partnerství s vládou České republiky poskytne společnost Mastercard, pomůžou nastartovat turismus v Česku. 

 

Agregovaná a vyčištěná data z vyhledávačů, rezervačních a cestovních aplikací a sociálních sítí v kombinaci s transakčními daty umožní agentuře analyzovat dopady COVID-19 na sektor cestovního ruchu v Česku a připravit efektivní marketingový plán na jeho oživení.  

„Současná situace ukazuje, jak moc důležitá jsou v cestovním ruchu přesná data, a jak potřebná je digitalizace turismu v Česku,“ uvedl ředitel agentury CzechTourism Jan Herget a doplňuje: „S daty od Mastercard dokážeme tvořit krátkodobé plány v reakci na aktuální situaci i střednědobé predikce šité na míru jednotlivým trhům a cílovým skupinám. Umožní nám například rozlišovat skupiny turistů podle jejich útrat, předvídat jejich preference a potřeby, a díky tomu lépe cílit marketingové nástroje.“ 

V Česku je v důsledku přijatých omezení souvisejících s nákazou COVID-19 v cestovním ruchu ohroženo 80–180 tisíc pracovních míst a ve srovnání s rokem 2019 se v sektoru očekává 50–80 % pokles spotřeby.  

„Cestování i chování turistů se mění pod vlivem digitálních technologií. Anonymizovaná data shromážděná v platformě Mastercard Tourism Insights poskytnou agentuře CzechTourism komplexní pohled na chování turistů v České republice. Pomohou ji ku příkladu identifikovat skupiny, které na cestách nejvíce utrácejí, i jejich preference. Věřím, že tyto poznatky pomohou znovu nastartovat cestovní ruch v České republice,“ říká Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko. 

Analýzám a výzkumu se v agentuře CzechTourism věnuje Institut turismu, který pravidelně zpracovává data z platební bilance České národní banky, Satelitního účtu cestovního ruchu ČSÚ a GSM data. Veškeré tyto podklady následně využívá k tvorbě obsahu Marketingového informačního systému (tourdata.cz), který slouží jako uceleny informační zdroj o vývoji cestovního ruchu na území ČR. 
Připravila Ivana Vejvodová.

www.czechtourism.cz

 

Czech specials new