Co se za 18 let změnilo na stavu českých pozemních komunikací?
22. 10. 2019
Stav komunikací v České republice, především pak v Praze, je
katastrofální. Objížďky, rozkopané ulice a řada dalších
nepříjemností (odporujících základním trendům a logistice dopravní
obslužnosti vyspělých evropských metropolí) jsou toho permanentně
důkazem. To nám, kteří realizujeme dopravu pro klientelu vyžadující
nejvyšší standard, přidělává spoustu starostí. Uvažujeme tedy, že od
Tatry Kopřivnice zakoupíme několik nových terénních autobusů s vysokým
indexem průchodnosti. Ostatně, nejedná se o žádnou převratnou novinku,
veřejnosti již byly předvedeny na řadě renomovaných mezinárodních
veletrhů cestovního ruchu. S jejich pomocí totiž v pohodě překonáme
nejen dobrodružný off roadový povrch pražských komunikací, ale možná
i trvale rozbředlá blata administrativních tenat, v nichž již nadobro
utonul nejeden z našich někdejších konkurentů. Díky luxusním off
roadovým autokarům – „teréňákům“ s vyprošťovacím
navijákem – budeme všude ještě o něco dříve než dnes, a budeme tak
moci ještě kvalitněji zajišťovat dopravní služby pro japonské,
americké, západoevropské a další dobře situované návštěvníky Prahy.
Program, myšlenkově navazující na již ukončený projekt Apollo americké
NASA, nazvaný: „Projeď se po měsíčním povrchu“, bude do Prahy lákat
desetitisíce nových vysoce solventních turistů. Jistě rádi zde v Praze
utratí další 3 až 4 miliardy ke stávajícím zhruba dvěma miliardám USD
ročně, které tu dosud nechávají. A to už jistě stojí za to, abychom si
všichni hrábli až na dno. Zejména pak úředníci od magistrátu až po
městské části – bagrem – a to i do těch několika málo
nerozkopaných pražských ulic.
Josef Zvoníček – duben 2001