Cestujícím pražského metra osvěžují jízdu animované hlášky
30. 06. 2024
Cestující v metru si již zvykli vídat za okny jedoucího vlaku
různé animace, ať už reklamní nebo informační. Předprázdninový stres
teď pasažérům spěchajícím do práce nebo do školy alespoň trochu
zpříjemňují animované vzkazy, které se vážou ke konkrétnímu dni
v týdnu.
Společnost European Digital Industries a.s. (EUDI), která stojí za projekcí
digitálních animací v tunelech pražského metra, spustila mezi stanicemi
Bořislavka a Dejvická sérii nekomerčních vzkazů vázaných na konkrétní
den. Za okny jedoucího vlaku tak lidé mohou sledovat přání k svátku nebo
připomínku, aby v pátek nezapomněli koupit květinu paní
učitelce. „Závěr
první poloviny roku bývá pro každého hektický. Rodiče řeší konec
školního roku, všichni ve stresu dokončujeme práci před dovolenou apod.
Proto jsme si řekli, že cestujícím tohle období zkusíme aspoň trochu
zpříjemnit. Deset sekund, které možná někomu vykouzlí alespoň malý
úsměv, stojí za to,” vysvětluje důvod nasazení nekomerčního
obsahu Tom Procházka, zakladatel společnosti EUDI.
Společnost EUDI na přelomu loňského roku v pražském metru instalovala
nový zobrazovací systém LMS (Led Media System), který cestujícím přímo
za okny vlaku promítá krátká zhruba desetivteřinová videa. První jednotku
LMS společnost instalovala v úseku Dejvická – Bořislavka, další budou
následovat na ostatních linkách v průběhu roku. Multimediální LED
technologie mimo komerčního provozu umožňuje zprostředkovat cestujícím
např. provozní informace DPP nebo jiný kreativní obsah. Technologii, která
umožňuje přehrát digitální pohyblivé sdělení v reálném čase, mohou
vidět cestující v metru v Madridu, Barceloně nebo Římě. V regionu
střední a východní Evropy je Praha první metropolí, která podobnou
zobrazovací techniku využívá.
„V Praze
se jedná o nové médium a podle reakcí cestujících je pro lidi vizuálně
atraktivní. Výsledky prvního průzkumu nám ukázaly, že naše snaha
umístit reklamu pod zem, je správná. Lidem vadí reklama na budovách
(58 %), v ulicích města (46 %) i podél silnic (40 %). V tunelu metra ji
vnímají jako nejméně invazivní. Na všech jednotkách, které budeme
v pražském metru instalovat, počítáme i s využitím pro nekomerční
obsah, ať už se bude jednat o vizuální umění, praktické informace pro
Pražany, nebo třeba podobné hlášky pro lepší den,” uzavírá Tom
Procházka.
Připravila Růžena Černíková.
https://eudi.cz/