Česko na veletrhu FITUR Madrid 2025
04. 02. 2025
FITUR
Madrid 2025, největší veletrh cestovního ruchu pro španělsky mluvící
země, letos přivítal rekordních 255 tisíc návštěvníků. Mezi
vystavovateli nechyběl ani český stánek. Společně s desítkou dalších
partnerů z tuzemska prezentovali zástupci České centrály cestovního
ruchu – CzechTourism profesionálům i zájemcům z řad široké
veřejnosti zdejší regiony, aby ještě více zvýšili zájem Španělů
o naši zem. V roce 2023 do Česka zavítalo více než 226 tisíc
španělských turistů, kteří u nás strávili v průměru téměř čtyři
dny. FITUR tak nabídl ideální platformu k posílení spolupráce se
španělskými touroperátory a dalšímu rozvoji incomingového turismu.
FITUR Madrid patří mezi strategické
veletrhy, které nabízejí jedinečnou možnost oslovit klíčové partnery,
zástupce cestovních kanceláří i tisku. Na letošním ročníku se
prezentovalo 9,5 tisíce firem ze 156 zemí. Jedním z klíčových témat
byla udržitelnost a inovace v cestovním ruchu, tedy diverzifikace turismu,
snižování sezónnosti a využití nových technologií pro efektivnější
správu destinací.
„V rámci
naší komunikační strategie mimo jiné propagujeme i udržitelný turismus, který
přináší prospěch regionům a zároveň zachovává jedinečnost destinace
pro budoucí generace. Aktivně pracujeme na tom, aby se turisté ze Španělska
vydávali také mimo hlavní město a objevovali méně známé, ale neméně
atraktivní lokality," říká
ředitelka Odboru marketingu a zahraničních zastoupení CzechTourism Jana
Štumpová Konicarová.
Stánek
Česka: Klíčový bod pro odborníky i novináře
Na
téměř 100 m2 prezentovali zástupci agentury CzechTourism naši
zemi nejen jako destinaci, která stojí za návštěvu, ale také aktivně
podporovali navazování a udržování profesních kontaktů mezi českými a
španělskými subjekty. Na místě Česko reprezentovalo, kromě České
centrály cestovního ruchu, dalších deset spoluvystavovatelů. Mezi nimi
přední incomingové cestovní kanceláře (DZK,
Isalex, Jerome Travel, Mucha Praga, La
Boheme, Torres de Praga),
letecká společnost Smartwings,
letecký broker Air Consulting a Fashion Arena Prague Outlet. Krásy
jižních Čech
představila v Madridu Jihočeská centrála cestovního ruchu. Česká
expozice sklidila velký zájem jak ze strany návštěvníků a profesionálů,
tak i tisku a tvůrců online obsahu.
„Jedním
z hlavních témat naší propagace byla významná výročí v letošním
roce, jako například 30 let od zapsání Kutné Hory na seznam UNESCO, 30 let
RunCzech Maratonu nebo
80 let mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro.
Maximálně jsme využili tuto příležitost k intenzivní prezentaci těchto
událostí ve španělských médiích,“ shrnuje
ředitelka Zahraničního zastoupení CzechTourism ve Španělsku Markéta
Lehečková a dodává: „Španělsko je pro český cestovní ruch
důležitým trhem s rostoucím potenciálem. CzechTourism zde aktivně
prezentuje nejen Prahu, ale
i širší nabídku regionálních zážitků, které španělské turisty
čím dál více zajímají."
CzechTourism
přispívá k posilování zájmu Španělů o Česko
Pro
španělské turisty je Česko oblíbenou destinací. V roce 2019 jich
tuzemsko navštívilo 262 tisíc a strávili u nás přes 717 tisíc nocí.
O čtyři roky později celkový počet cestovatelů ze Španělska sice klesl
na 226 tisíc, ale prodloužili si dobu
pobytu, kterou v tuzemsku tráví. Aktuálně jsou to téměř 4 dny. Loni od
ledna do září (poslední dostupná data) k nám zamířilo přes 195 tisíc
Španělů. Nejčastěji míří do Prahy, Jihomoravského a Karlovarského kraje.
Nejdéle zůstávají na Olomoucku
(8,8 dní). Tento trend potvrzuje rostoucí zájem o české regiony mimo
hlavní turistické trasy.
Španělé
mají rádi jídlo a rádi ochutnávají nové pokrmy, proto i u nás často
vyhledávají gastro
zážitky.
Patří mezi národy, které jezdí za kulturou, navštěvují koncerty, líbí
se jim opera, balet nebo třeba černé divadlo. Zvýšit jejich zájem
o tuzemsko pomáhá propagace zaměřená na zdejší památky zapsané
v UNESCO,
hrady či zámky. V posledniích letech se před pobytem v Česku i během
něj, zajímají o naši přírodu a možnosti aktivního turismu, kdy
preferují zejména hiking nebo cyklistiku. CzechTourism dlouhodobě pracuje na
posilování image Česka ve Španělsku, například prostřednictvím
strategických mediálních kampaní, spolupráce s tvůrci online obsahu a
prezentací českých regionů na specializovaných akcích. V rámci FITUR
proběhlo už několik klíčových jednání s velkými touroperátory a
cestovními kancelářemi, které mají potenciál přivést do Česka další
tisíce návštěvníků z této země.
Rekordní
FITUR: 45. ročník přilákal desetitisíce profesionálů
FITUR
Madrid letos oslavil 45. ročník. Od 22. do 26. ledna 2025 přivítal
155 000 profesionálů cestovního ruchu a přes 100 000 návštěvníků
z řad veřejnosti. Celkem se v devíti pavilonech představilo
884 vystavovatelů a 9 500 firem ze 156 zemí světa. Partnerskou zemí
ročníku byla Brazílie.
Připravila
Kateřina
Beránková.
www.ifema.es/en/fitur
www.czechtourism.cz
www.visitczechrepublic.com