Česko na MILT Congress 2024
06. 08. 2024
Česko
sklidilo úspěch na prestižním veletrhu v Indii, kde je CzechTourism
představil jako ideální destinaci pro luxury a incentivní cestování.
Veletrh Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions (MICE) India &
Luxury Travel Congress (MILT Congress 2024) proběhl koncem července
v indickém Džajpúru. Akce nabídla jedinečnou příležitost k prezentaci
tuzemska jako významné destinace v oblasti MICE, Luxury a Wedding turismu.
Významný
potenciál indického trhu
Na 11. ročníku MILT Congress
2024 se
pod jednou střechou představilo přes 150 prověřených nákupčích a více
než čtyři desítky dodavatelů, kteří během dvaceti hodin networkingu a
B2B schůzek jednali o obchodních příležitostech. Dvoudenního
kongresu se zúčastnili přední zástupci indických korporátních firem,
profesionálové z oblasti MICE, eventové agentury a organizátoři indických
svateb v zahraničí. MILT 2024 tak nabídl neocenitelnou platformu
k navázání přímých kontaktů s předními indickými společnostmi,
odborníky z oblasti incentivního cestovního ruchu a pořadateli svatebních
obřadů. Zástupci CzechTourismu absolvovali přes padesát předem
domluvených i ad hoc B2B schůzek.
„Indický
trh výjezdového cestovního ruchu má podle
predikcí
dosáhnout v letošním roce bezmála 19 miliard USD a během následujících
deseti let by se měl zvýšit o 11,4 %. Do roku 2034 by tak jeho
předpokládaná tržní hodnota měla přesáhnout 55 miliard USD. Jde
o obrovské tempo růstu, které představuje pro Česko značný
potenciál,“
říká ředitel České centrály cestovního ruchu František Reismüller a
dodává: „V podpoře příjezdu návštěvníků ze vzdálených zemí,
včetně Indie, hrají velmi zásadní roli přímé lety z těchto destinací.
V tomto ohledu je určitě na místě zmínit memorandum k projektu
Touchpoint.
Jde o společnou aktivitu Letiště Praha, České centrály cestovního
ruchu – CzechTourism a Prague City Tourism. Nejen díky této spolupráci se
nám daří posilovat propagaci Česka v zahraničí, aby zájem cizinců
o návštěvu centra Evropy stále rostl a letečtí dopravci ze strategicky
důležitých trhů chtěli provozovat více přímých spojení. V současné
chvíli jsou pro nás prioritou linky do Severní Ameriky či na Dálný
východ. Kromě New Yorku je to i Philadelphie, případně Chicago, Toronto,
Montreal a čínské destinace. Nově také v blízké či střednědobé
budoucnosti usilujeme o spuštění linky do Vietnamu, Thajska a už zmíněné
Indie.“
Veletrh
MILT Congress 2024 jako šance oslovit bonitní klientelu
Loni
zavítalo do Česka celkem 70 665 turistů z Indie, rok předtím to bylo
47 147 a pro srovnání v roce 2019 se jich pro návštěvu tuzemska
rozhodlo 98 012. V průměru u nás zůstávají 2,4 dne. Aktuálně
nejčastěji míří do Prahy, v menším počtu pak volí Jihomoravský,
Středočeský a Jihočeský kraj.
„MILT
Congress 2024 nabídl obrovský potenciál – v maximální možné míře
jsme využili šanci oslovit a zaujmout tamní bonitní klientelu. Společně
s vystavujícími partnery jsme se tak posunuli o kus dále, pokud jde
o motivaci turistů z Indie k návštěvě naší země. V neposlední
řadě jsme si z veletrhu odnesli i řadu praktických informací, na jejichž
základě můžeme v budoucnu ještě lépe cílit naše
aktivity,“
vyzdvihuje ředitelka odboru marketingu a zahraničních zastoupení České
centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jana Štumpová Konicarová.
„Tato
akce byla neocenitelnou platformou k navázání přímých kontaktů
s předními indickými společnostmi a odborníky z oblasti incentivního
cestovního ruchu a organizátory indických svateb. Otevíráme tak dveře
nové spolupráci, což přináší další možnosti růstu a
rozvoje,“ uzavírá
International
Marketing Manager pro nové trhy CzechTourism Barbara
Andelová.
Připravila
Kateřina Beránková.
https://miltcongress.com/
www.kudyznudy.cz
www.czechtourism.cz
www.visitczechrepublic.com