Budějovicko spouští kartu hosta
10. 07. 2024
S projektem karty hosta pro ubytované přichází Turistická
oblast Budějovicko na začátku letní sezony. Smyslem BuďKarty je motivovat
hosty k prodloužení pobytu a návštěvě míst, která by původně
nezvažovali. Kartu získají k ubytování na dvě a více nocí. Na oplátku
jim přinese řadu výhod a slev na vstupy. Do projektu se zapojují místní
ubytovatelé a provozovatelé atraktivit.
BuďKarta je virtuální karta hosta, kterou
získají návštěvníci Budějovicka při rezervaci pobytu na dvě a více
nocí u zapojených ubytovatelů. Stačí se bezplatně zaregistrovat na
webu www.budejovickakarta.cz,
vytvořit si účet ke kartě, vybrat si ze seznamu zapojených ubytování a
rezervovat pobyt. Po příjezdu ubytovatel kartu aktivuje pro čerpání
výhod. „Karta je virtuální, v podstatě se jedná o QR
kód, který je možné uložit do telefonu, nebo vytisknout. Na provozech,
které držitelům karty poskytují výhody se pak stačí prokázat tímto QR
nebo unikátním 9-místným kódem karty a čerpat například slevy na
vstupy,” popisuje fungování ředitel Turistické oblasti Budějovicko
Tomáš Polanský. Karta je platná vždy v průběhu pobytu a lze na ní
přidat také další osoby, kteří jsou s držitelem karty ubytovaní. Je tak
ideálním řešením pro rodiny s dětmi nebo páry.
Do projektu BuďKarta se postupně zapojují místní ubytovatelé a
provozovatelé atraktivit. Hosté na kartě najdou například 50% slevu na
vstup do ZOO Hluboká, město České Budějovice nabídlo zdarma prohlídku
radnice a komentovanou prohlídku města s průvodcem. „Jsme ve
fázi pilotního projektu, kdy kartu spouštíme do provozu a zároveň
nabíráme partnery jak z řad ubytovatelů, tak provozovatelů. Nabídka se
nám postupně plní a výhody na kartě budou postupně přibývat,”
uvádí Tomáš Polanský. Zájemci o zapojení do projektu se mohou
přihlásit přímo přes kontaktní formulář na webu karty.
Myšlenka na vytvoření karty hosta s pobídkou na prodloužení počtu nocí
v destinaci a získání konkurenční výhody pro místní podniky, přišla
ruku v ruce se zvýšením poplatku z pobytu v Českých Budějovicích a
v Hluboké nad Vltavou. Ten se zvýšil z původních 25 na
50 korun. „Finance, které se v rámci ubytovacího
poplatku vyberou je dobré investovat zpět do podpory a rozvoje cestovního
ruchu. Alespoň tak to v destinačním managementu vnímáme, jako udržitelné
řešení. Proto jsme vytvořili model, kdy část peněz z poplatku slouží
ke kompenzaci poskytnutých slev. Provozovatelé se tak podílí například
25 % a zbylých 25 % jim je vykompenzováno na základě akceptací
karty,” vysvětluje Tomáš Polanský. Ze statistik vyplývá, že počet
nocí strávených v destinaci přímo ovlivňuje výši útraty
hostů. „Při delším pobytu se samozřejmě zvyšuje přímá
částka za ubytování, ale podstatné je, že host přinese více peněz
v takzvaných multiplikacích. Jsou to útraty za služby, stravu, dopravu.
Čím delší čas v destinaci tráví, tím více do hloubky jí objevuje a
tím větší ekonomický přínos má. Nejen pro podnikatele, ale také pro
veřejný rozpočet v podobě daní,” doplňuje Polanský. Příjmy
z turismu v oblasti Budějovicka činili jen v loňském roce zhruba
2 miliardy korun, na ubytovacích poplatcích se pak vybralo 10,7 milionu
korun.
Připravil
Vojen Smíšek.
www.budejovickakarta.cz
www.jiznicechy.cz
www.cb-hl.cz
www.facebook.com/jiznicechy