Brněnský Czech Republic Travel Trade Day 24. a 25. dubna 2023
08. 12. 2022
Na dvě stě padesát lidí z Česka a zahraničí pracujících v cestovním ruchu se v dubnu sjede do Brna
Po Olomouci, Plzni nebo letošních Karlových Varech bude i Brno
hostit Czech Republic Travel Trade Day, platformu pro obchodní jednání
českých podnikatelů, regionů a dalších subjektů aktivních v oblasti
cestovního ruchu s mezinárodními nákupčími. Akci organizuje CzechTourism
společně s Centrálou cestovního ruchu Jižní Morava a městem Brnem, což
dnes schválením memoranda potvrdili brněnští radní.
„Pokračujeme v našem předsevzetí každý rok do Brna
přivést jednu výraznou událost z cestovního ruchu a s ní desítky
mezinárodních účastníků, kteří stráví několik dní naplněných
bohatým zážitkovým programem v Brně. Vynaložené úsilí se nám pak
vrací ať už ve formě propagace, jako tomu bylo u loňského zasedání
Asociace francouzských novinářů z oblasti turismu nebo letošní konference
evropských blogerů a influencerů Traverse, nebo přímo v obchodní sféře
v zájmu cestovních kanceláří a dalších podnikatelů,“
přiblížila primátorka města Brna Markéta Vaňková.
„Brno a jižní Morava mají jasnou strategii a vizi. Chtějí využít turismu jako jednoho ze základních pilířů lokální ekonomiky a kvality života místních obyvatel. V loňském roce jsme představili region stovce francouzských novinářů a letos v září jsme společně přivítali tři sta influencerů z celého světa na konferenci Traverse 22. Czech Republic Travel Trade Day má za cíl přetavit tento obrovský mediální zásah ve skutečné turisty, kteří přijedou do Brna a na jižní Moravu a utratí zde své peníze. Brno a jižní Morava mají potenciál stát se klíčovou destinací pro Česko podobně jako je Praha,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget.
Czech Republic Travel Day se v příštím roce odehraje v pondělí a úterý 24. a 25. dubna. Účastníci v rámci tzv. pretours přijíždějí na jižní Moravu a do Brna už v pátek předtím, aby víkend mohli strávit networkováním a poznáváním lokality. Právě tuto část programu budou mít na starosti Kancelář marketingu a cestovního ruchu Magistrátu města Brna a Centrála cestovního ruchu Jižní Morava. Předpokládané náklady města na organizaci programu a pondělního galavečera coby vyvrcholení celé akce jsou zhruba 1 milion korun.
„V Brně je na programu jak ukázka tradičních turistických cílů, jako jsou naše čtyři vily, tak i nových atrakcí jako vodojemy na Žlutém kopci. Hosty chceme provést také naší skvělou gastro- a barovou scénou, aby byl jejich zážitek kompletní. Očekáváme, že se události zúčastní zhruba 80 zahraničních nákupčích, 15–20 zahraničních novinářů a další hosté a také na 100 českých subjektů, jako jsou hotely, regiony, incomingové cestovní kanceláře a podobně,“ nastínila Markéta Vaňková.
Czech Republic Travel Trade Day pořádá CzechTourism od roku 2016
(s přerušením v letech 2020 a 2021 kvůli covidu). Zahrnuje B2B
workshopy, na které zve agentura nákupčí z celého světa, i podporu
přímé spolupráce českých podnikatelů, regionů a partnerů s řediteli
jednotlivých zahraničních zastoupení (představení nových produktů a
jejich možností pro zahraniční trhy, vzájemná synergie v podnikání
cestovního ruchu). Akce s významnou mezinárodní účastí sleduje dva
hlavní cíle: přispět k rozvoji obchodních aktivit českých podnikatelů a
propagovat bohatou turistickou nabídku Česka, proto se každý rok soustředí
na jiný region.
Připravila
Štěpánka Filipová.