Britové i Američané plánují letos cestovat víc než loni
30. 01. 2023
Hlad po cestování je po pandemii covidu-19 na anglosaském trhu veliký. Američané i Britové chtějí podniknout víc cest než loni, většina z nich dokonce dvě a více. Pro domácí cestovní ruch tak tito návštěvníci nabývají na významu. V roce 2019 tvořili Američané pátou skupinu nejčastějších zahraničních turistů, loni se posunuli na čtvrtou příčku pomyslného žebříčku. Stejně tak Česko více navštěvují Britové, kteří se ze sedmého místa posunuli na páté. Tyto a další informace zazněly na on-line exportním workshopu, který uspořádala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism.
Průzkumy uvádí, že obyvatelé Spojených států a Spojeného
království chtějí cestovat víc proto, že poznávat jiné země dlouho
nebylo možné kvůli pandemii covidu-19. Na cestování se teď moc těší a
příležitosti znovu vyjet za hranice si velmi váží. Více než polovina
Britů podniká cesty zejména po Evropě. Američané nejčastěji jezdí na
dovolenou do Mexika a Kanady, stále jich však 18 milionů ročně létá na
evropský kontinent. Po období covidu chtějí za cestování utrácet více
než před ním.
Pandemická situace změnila nejen pohled na cestování, ale i plánování
cest. Většina Britů momentálně stojí o kvalitní cestovní pojištění,
Američané považují za zásadní flexibilitu rezervací a záruku náhrady
výdajů. Novým trendem je důraz na udržitelnost a zájem o destinace
s podporou místních komunit a se zážitky autentických kultur. Více než
polovina amerických i britských turistů hledá při výběru dovolené její
udržitelné možnosti. Dopad cestování na životní prostředí zohledňují
při plánování dovolené zejména mladší lidé do 45 let. 74 %
dotázaných by raději zvolilo pobyt se zázemím, které podporuje místní
obyvatele a je šetrné k životnímu prostředí, a to i za cenu dražšího
pobytu, než původně plánovali.
O restartu turismu a touze Britů po cestování svědčí i znovuobnovená
konference pro tvůrce digitálního obsahu o cestování Traverse
2022. Loňský ročník byl již devátý a uskutečnil se v září v Brně.
„Velmi se těším na výsledky největší akce on-line cestovatelského
obsahu v Evropě, Traverse 2022, kterou jsme spolupořádali,“ říká
ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a
dodává: „Společně s městem a jihomoravskou centrálou cestovního
ruchu jsme připravili pro víc než 300 blogerů, influencerů a youtuberů
týden nabitý jedinečnými zážitky. Samotnou konferenci doprovázely také
poznávací tours do regionů Česka. Mediální výstupy a celkový zásah pro
propagaci naší země v zahraničí se tak dá očekávat opravdu
velký.“ Za tuto akci má Česko i ocenění Traverse creators awards.
Podle tvůrců digitálního obsahu o cestování je CzechTourism nejlepší
společností pro spolupráci v cestovním ruchu.
Exportní workshopy cílí na specifika trhů, kde má CzechTourism zahraniční
zastoupení (ZZ). Právě ředitelé ZZ semináře vedou. Konají se pravidelně
v průběhu celého roku, loni se uskutečnilo celkem osm pracovních
setkání. „Sérii loňských exportních workshopů odstartovalo
setkání polského a slovenského trhu, následoval Benelux a Skandinávie.
Poté se představila Itálie s Francií a Španělsko dohromady s Latinskou
Amerikou. Na ty navázalo Německo s Rakouskem, Koreou, Japonskem a Čínou.
Předposlední jednání se zaměřilo na Spojené státy se Spojeným
královstvím a seriál zakončil zdrojový trh Blízkého východu spolu
s Indií,“ uvádí ředitel odboru marketingu a zahraničních
zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František
Reismüller.
Více informací o americkém a kanadském zdrojovém trhu lze nalézt zde,
o britském a irském na tomto místě. Exportní workshopy plánuje
CzechTourism i v letošním roce, podrobnosti včetně přihlášek budou
k dispozici na webu www.czechtourism.cz a sociálních
sítích.
Připravila Štěpánka FIlipová.
www.czechtourism.cz
www.visitczechrepublic.com