Blíží se uzávěrka přihlášek České chuťovky a Dětské chuťovky
01. 09. 2020
Říká se, že kvalita se chválí sama, a něco na tom nepochybně je. Každopádně na vás ale prvoplánově nekřičí z billboardů, televize či nevyskakuje z oken placené reklamy na internetu. Astronomické náklady na reklamu a kvalita výrobku není jedno a totéž, to už mnozí spotřebitelé dokáží rozlišit. Přesto by měl každý výrobce hledat cesty, jak dát svým zákazníkům o sobě a svých špičkových výrobcích věrohodně a za rozumnou cenu vědět. Jednou z takových dostupných cest je získané ocenění v některé ze soutěží kvality. A protože výtečná chuť je něco, co kvalitní českou potravinu korunuje, nabízí se českým potravinářům účast v soutěži o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek ČESKÁ CHUŤOVKA, jež se koná letos už podvanácté a osvědčila tak svoji smysluplnost po celou dlouhou dobu, která již uplynula od prvotního nápadu skupiny nezávislých potravinářských odborníků tento projekt uskutečnit. Každý zákazník chce přece jíst kvalitně a především chutně. A přesně to vyjadřují nejlépe značky ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA. Je proto potěšitelné, že popularita soutěže rok od roku vzrůstá a její tradice nebude přerušena ani v letošním roce plném jinak nepříjemných překvapení spojených s nečekanou koronavirovou situací.
Až dosud
získalo značku ČESKÁ CHUŤOVKA ohromujících
1007 potravin
od 218 skvělých českých výrobců a dalších
199 výrobků se může chlubit značkou DĚTSKÁ CHUŤOVKA – to už
je přece víc než slušný výběr kvalitních, a hlavně chutných českých
potravin na našem trhu!
Již od
pátého ročníku soutěže se díky podpoře vedení Senátu předávají
ocenění nejúspěšnějším českým potravinářům v překrásném
prostředí Rytířského sálu Valdštejnského paláce a všichni ocenění
výrobci si velice považují, že výsledky jejich práce dochází uznání
v takto důstojných prostorách. Od roku 2017 si soutěž vzala pod svá
„ochranná křídla“ Stálá
komise Senátu pro rozvoj venkova, která tím deklaruje svůj zájem
o podporu českých potravin, což je vyjádřeno i celoročním působením
jejího místopředsedy senátora Petra Šilara přímo
v hodnotitelské porotě a přípravném výboru soutěže. Předseda komise
senátor Miroslav Nenutil vyslovil na tiskové
konferenci podporu soutěži Česká chuťovka, protože posilovat postavení
českých potravinářů na našem trhu, propagovat kvalitní a chutné české
potraviny v maloobchodní síti pro zákazníky je v našem vlastním
zájmu.
Záštitu
soutěži letos poskytli také 1. místopředseda
Senátu Jiří Růžička a rovněž
ministr zemědělství Miroslav
Toman. Odbornou
úroveň a prestiž soutěže pak
podtrhuje odborná garance renomované
Vysoké školy chemicko-technologické v Praze společně
s VOŠ, SPŠ a
SOŠ PODSKALSKÁ, která zajišťuje vysoce profesionální zázemí
oběma hodnotitelským komisím – jak odborné, tak i dětské. Odborným patronem
soutěže pak je rektor VŠCHT prof. Dr. RNDr. Pavel
Matějka.
Uzávěrka
přihlášek do letošní soutěže je 17. září. Slavnostní
předávání
ocenění se uskuteční
20. října opět v reprezentativní atmosféře
historických prostor Valdštejnského paláce, který je
sídlem Senátu. Přítomní novináři tam i letos na základě vlastní
ochutnávky předají tři ocenění „Cena novinářů – Česká
chuťovka 2020“. V pořadí již
devátá výrazná osobnost českého potravinářství bude slavnostně
poctěna titulem „Rytíř
české chuti“. Spoluorganizátorem
slavnostního předávání ocenění je Česká cesta – Via Bohemica, z.s.
Přihlášku
i pravidla
soutěže, jakož i seznam historicky všech úspěšných výrobců a
oceněných potravin, lze nalézt na www.ceskachutovka.cz
. Českou chuťovku je možné také sledovat na facebooku, kde
jsou uveřejňovány aktuální informace a novinky od držitelů ocenění.
Všem
zájemcům, ať už obchodníkům, zákazníkům či zástupcům médií apod.,
je k dispozici také Databáze vítězů soutěže Česká chuťovka a
Dětská chuťovka, která usnadní přehledné vyhledávání
oceněných potravin i výrobců za celou historii soutěže podle zadaných
kritérií. na adrese http://www.mark-as.cz/chutovka
Generálním
partnerem soutěže
je Albert
ČR,
tradičním
partnerem
soutěže je
opět Hasičská
vzájemná pojišťovna, která
poskytne jejím účastníkům zvýhodněné podmínky při sjednávání
pojištění, a Český porcelán Dubí, jenž už loni potěšil držitele
Dětské chuťovky vkusnými porcelánovými závěsnými plaketami s logem
soutěže, a letos tuto pěknou trofej získají do svých sbírek firemních
úspěchů i všichni držitelé České chuťovky.
Hlavními
mediálními partnery soutěže jsou vydavatelství AGRAL,
vydavatelství RIX a Regionální televize
CZ, partnerem Dětské
chuťovky pak je tradičně Dětská tisková agentura.
Připravil Josef Sléha.