250. narozeniny Ludwiga van Beethovena 2020
31. 12. 2019
Se začátkem výročního roku ke 250. narozeninám Ludwiga van Beethovena zahajuje Německá turistická centrála (DZT) globální tematickou kampaň „Objevte Beethovena“ – „Discover Beethoven“.
„S téměř 22 miliony kulturně zaměřených cestovatelů jsme
u Evropanů kulturním turistickým cílem číslo 1,“ vysvětluje Petra
Hedorfer, předsedkyně představenstva Německé turistické centrály (DZT).
„Abychom ještě více posílili vynikající postavení Německa jako
země hudby, definovali jsme si v rámci kampaně týkající se Beethovena
další digitální priority. Kromě centrálních bodů zájmu v oblasti kolem
rodného města Bonnu budeme podporovat aktivity v rámci celého Německa,
s cílem obecně posílit poptávku po kulturních turistických nabídkách,
především pak s důrazem na základní téma Německo – země hudby“.
'''
S ohledem na toto výročí umístil světově proslulý cestovní
průvodce Lonely Planet Beethovenův rodný Bonn na 5. místo v žebříčku
metropolí, které by měly být navštíveny v roce 2020.
Spolupráce se společností Beethoven Jubiläums Gesellschaft
DZT podepsala dohodu o spolupráci se společností Beethoven
Jubiläums Gesellschaft mbH za účelem společného zviditelnění tohoto
důležitého výročí v zahraničí. Dceřiná společnost nadace Beethoven
Haus Stiftung má na starost propagaci a koordinaci jubilejního roku jako
události s mezinárodním přesahem. Skrze zapojení mezinárodních sítí
DZT se budou šířit informace na mezinárodní úrovni ještě
efektivněji.
Využití příležitosti na zdrojových trzích s vysokým
potenciálem
V rámci tematické kampaně uvádí DZT relevantní obsah na více
než 50 trzích po celém světě. Kromě toho jsou na definovaných
klíčových trzích prováděny ještě další prohlubující aktivity:
Například v USA, Číně a Japonsku budou na začátku tematického roku
2020 realizované různé B2B akce, dne 16. prosince 2019 již proběhla
novinářská cesta na zahajovací koncert, který se konal v Bonnu. B2B akce
a další presstripy uspořádá DZT během roku také v evropských top
trzích německého turistického incomingu.
Interpretace klasického dědictví moderním způsobem
Na všech zdrojových trzích se DZT spoléhá na moderní digitální
formy komunikace, které mají dobově ztvárnit Beethovenův klasický odkaz.
Využití virtuální reality nabízí účastníkům DZT akcí jedinečnou
příležitost „přehrát“ si na klavír společně s Beethovenem výňatky
z 9. symfonie. K dispozici bude také aplikace rozšířené reality, ve
které můžete s Beethovenem vytvářet „živé fotografie“. Ucelené
informace o tomto výročí a s ním související kulturní nabídky můžete
nalézt na nové webové
stránce. DZT také po celém světě organizuje kampaně na sociálních
sítích a cesty influencerů. Spolu s mezinárodním mediálním partnerem CNN
uvede pět filmů ze série „Great Big Story“ do celosvětové sítě
Turner.
Na základě analýz trhu a benchmarků realizuje DZT každoročně více než
200 kampaní na propagaci klíčových odvětví Německa jako turistické
země. Komunikaci pak doplňují celoroční témata, která mj. vyzdvihují
méně známé aspekty Německa jako dovolenkové destinace.
Připravil Jan Pohaněl.
www.germany.travel/