Menu

Czech Travel Market

29. 11. 2016

Na výstavišti v Praze-Letňanech proběhl 24. a 25. října první ročník mezinárodního kontraktačního veletrhu Czech Travel Market (CTM), jehož organizátorem byla společnosti ABF, a. s. Předsedu Asociace cestovních kanceláří ČR Viliama Siveka jsem proto požádal o jeho vyjádření k uvedené akci a shrnutí jejích přínosů pro cestovní ruch.
Výstaviště zvládlo organizaci perfektně. CTM se zúčastnilo na 190 domácích a 123 zahraničních vystavovatelů z 14 zemí. Jeho součástí byly i čtyři velmi kladně hodnocené workshopy národních touristboardů Chorvatska, Maďarska, Slovinska a Slovenska. Z pohledu zúčastněných se jednalo o úspěšný veletrh, což nás všechny těší.
Mrzí mne pouze navzájem nekoordinované načasování s dalšími akcemi obdobného charakteru. Svědčí o tom fakt, že tři neděle před CTM přijela do Česka na náklady státu řada zahraničních touroperátorů. Tyto dvě akce šlo určitě synergicky propojit pro větší přínos podnikatelům v českém prostředí. Umožnit agenturám a společnostem destinačního managementu, které na CTM prezentovaly turistické cíle a služby regionů Slezska, Moravy a Čech, oslovit i tyto zahraniční nákupčí. To samé se týká Žofínského fóra věnovaného problematice cestovního ruchu, které se konalo ve stejném termínu jako CTM. Tedy v době, kdy ti, pro něž je takovéto setkání vítanou platformou k výměně názorů a poznatků se zákonodárci a státní správou, už měli dlouho předem domluvena pracovní setkání s obchodními partnery v Letňanech. Zkrátka někdo by už měl v téhle republice u stejně cílených akcí říci kdy, co, jak a proč. Pevně věřím, že tomu příští rok bude jinak. Czech Travel Market je již naplánován na 25. a 26. října 2017, kde se s vámi těšíme opět na viděnou.


 

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001