Menu

Svaz českých a moravských spotřebních družstev sdružuje třiapadesát družstev, z toho sedmačtyřicet obchodních, která dohromady provozují téměř 2 800 prodejen s celkovou prodejní plochou okolo 400 000 m2 a zaměstnávají na 15 000 lidí. Členská družstva vystupují pod společnou značkou COOP, která je tak největší sítí prodejen potravin v České republice. Více než 400 prodejen potravin je začleněno do maloobchodních řetězců COOP TUTY, COOP TIP, COOP TERNO, COOP DISKONT a COOP STAVEBNINY. Spotřební družstva dosáhla v roce 2012 souhrnný obrat ve výši 26 miliardy korun. Kromě obchodní činnosti provozuje SČMSD také 11 středních odborných škol, manažerský institut, půjčovnu automobilů pod značkou Europcar nebo společnost COOP Energy.

Virtuální operátor COOP Mobil

25. 11. 2013

Prvního listopadu 2013 zahájil v největší síti prodejen potravin v České republice provoz virtuální operátor COOP Mobil. Nabízí vysoké slevy na volání za nákupy v prodejnách COOP.
Proč se COOP rozhodl spustit tuto službu, jsem se 4. 11. 2013 zeptal šéfa skupiny COOP Ing. Zdeňka Juračky.
Projekt vznikl v souvislosti se strategií skupiny COOP nabízet našim zákazníkům služby s přidanou hodnotou tak, aby za nimi nemuseli dojíždět do větších měst. Telekomunikace jsou nedílnou součástí našeho života a založení COOP Mobilu tak bylo logickým krokem. Z našich průzkumů vyplynulo, že většina zákazníků volá výrazně dráž, než jsme jim schopni nabídnout my. Stávající virtuální i tradiční operátoři cílí především na města a regiony opomíjejí. Po náročné přípravě se nám tak podařilo spustit operátora, který je navržen přesně na míru pro naše zákazníky.

Jaké služby nabízíte?
COOP Mobil nabízí plnohodnotné telekomunikační služby. Máme připravené jednak předplacené karty, které zákazník může dobíjet prostřednictvím našich prodejen, kupónů nebo na internetu. Kromě toho nabízíme i dva paušální tarify na smlouvu a bez závazku. Zákazník se tak nemusí upisovat na roky dopředu a je pouze na něm, jak se rozhodne naši službu využívat. Tarify jsme připravili co nejpřesněji dle potřeb zákazníků. Díky tomu si vyberou jak nenároční, tak náročnější klienti. Kromě hlasových služeb mohou zákazníci využít i datové tarify, přenos čísla od svých současných operátorů a samozřejmostí je roaming pro volání ze zahraničí. Všechny informace najdou zájemci na našich webových stránkách www.coopmobil.cz.

Čím se budete odlišovat od konkurence?
Naším prvotním cílem je prostřednictvím COOP Mobilu odměňovat pravidelné zákazníky prodejen COOP. Z tohoto důvodu jsme zavedli bonusový program, který poskytuje slevu 20 % na volání a SMS po dobu jednoho kalendářního týdne každému, kdo v předchozím týdnu nakoupí v některé z našich prodejen alespoň za 100 korun. Pokud zákazníci chodí do prodejen pravidelně, mohou trvale volat o 20 % levněji a ještě lépe zhodnotit již tak velice atraktivní ceny. Další výhodou COOP Mobilu je účtování po vteřinách, na rozdíl od většiny stávajících operátorů, kteří stále zákazníkovi počítají první minutu a poté teprve jednotlivé vteřiny. My chceme být vůči zákazníkům trvale férovější. Chtěli jsme se také přiblížit potřebám našich zákazníků, kteří u předplacených karet chtějí dobíjet co nejmenší částky. Podařilo se nám vyjednat možnost dobíjení již za 150 Kč, což je nejnižší hodnota ze všech operátorů.

Postřehl jsem, že používáte v komunikaci hodně lidových motivů. Co vás k tomu vedlo?
Jsme tradiční a ryze český prodejce potravin působící především v regionech. I v naší komunikace jsme se tedy snažili vyzdvihnout typické lidové motivy, aby si zákazníci mohli COOP Mobil spojit s místy, kde žijí, a aby vše bylo co nejosobnější.

Plánujete nabídku služeb a tarifů rozšiřovat?
Určitě budeme reagovat na aktuální situaci na trhu. Chceme zákazníkům vždy nabízet co možná nejvýhodnější služby. Do budoucna plánujeme rozšiřovat především množství slev a dále prohlubovat propojení pravidelného nakupování se slevami na telekomunikační služby.
Připravil Lukáš Němčík.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001