Menu

TOP HOTEL Praha nabízí zřejmě nejširší služby ze všech českých hotelů: ubytování, konferenční centrum s celkovou rozlohou 4500 m2 a kapacitou 5000 míst, 5 restaurací a letní terasy, wellness centrum s bazénem, tenisové kurty a bowling, Japonskou zahradu, velkokapacitní parkoviště, casino a mnoho dalších služeb. Je držitelem certifikátu managementu jakosti ISO 9001:2001, členem hotelové sítě TOP International Hotels, profesních sdružení ASTA, ICCA, Prague Convention Bureau, AHR ČR a řady zahraničních obchodních komor.

O tom, že hotel je příjemný, personál vzorný a že jsme splnili vše, co po nás hosté požadovali

27. 10. 2009

S generální ředitelem TOP HOTELu Praha Ing. Janem Tlapou se po prázdninách poprvé setkáváme 15. září 2009 v kongresovém centru TOP HOTELu Praha na devátém „Kulatém stolu Comenia“, který organizovala společnost Comenius v čele s velkým guru českého networkingu panem Karlem Muzikářem.
Honzo, setkal jsem se u vás s řadou osobností českého byznysu. Úžasná atmosféra!
To nás těší. Podle Ing. Muzikáře to prý byl „Kulatý stůl Comenia“ s dosud největším počtem lidí. Sešli se zde sto čtyři účastníci. Náš hotel byl zodpovědný za špičkový servis a catering. Z reakcí hostů mohu soudit, že jsme přinejmenším naplnili jejich očekávání.

Čím tě pan architekt Dohnal uhranul, že jsi nastoupil do TOP HOTELu Praha?
Deset let jsem byl mimo hotelnictví. A jsem přesvědčen o tom, že kdo kdy pracoval v hotelu a zkusil to v jiné branži, že se zpravidla rád vrací k oboru. Takže když přišla tato nabídka, vážně jsem ji zvažoval a dnes jsem rád, že jsem ji přijal. Takhle velký hotel jsem totiž ještě neřídil.

Ale skoro… proč by se jinak pražskému Atriu přezdívalo „lidojem“?
Tam jsem sice jako ředitel dlouho pracoval, ale jen jako provozní. Tedy náměstek, tuším, že šesti generálních ředitelů. Duší jsem byl vždycky hoteliérem. Asi to mám v genech po předcích, kteří hotel vlastnili a provozovali. Začínal jsem v Parkhotelu Praha, kde jsem šest let dělal vedoucího provozovny hotel Splendid, který tehdy pod něj patřil. V Parkhotelu jsem končil jako náměstek obchodně provozního úseku. Poté jsem nastoupil u společnosti Tourinvest, kde jsem byl členem týmu podílejícího se na výstavbě pražského hotelu Atrium – pozdějšího Hiltonu. Potom jsem v něm pracoval v pozici tebou zmiňovaného zástupce generálního ředitele. Odtud jsem odešel dělat ředitele hotelu Panorama Praha. Pak přišla nabídka švýcarské společnosti Porcelan Langenthal, a já pro ni pracoval jako obchodní ředitel v Karlových Varech ve společnosti Hotelový porcelán. Po změně majitele jsem byl jmenován jejím generálním ředitelem. Po osmi letech v porcelánce jsem opět začal hledat práci v oboru, který jsem vystudoval, no a jsem tady.

Také já, vším, čím jsem byl, byl jsem rád. Pár let dokonce ústředním metodikem pro lidový tanec, což kromě toho, že ilustruje, že nic není nemožné, způsobuje, že se mnou dodnes kamarádí lidé z folklorního hnutí. Copak jste provedli předsedovi Folklorního sdružení České republiky Zdeňku Pšenicovi, že kudy chodí, tudy TOP HOTEL Praha chválí?
S panem Pšenicou jsme se domluvili na několika akcích, které probíhají v tomto pololetí. Zatím naposledy jsme pro Folklorní sdružení ČR 10. října 2009 dělali raut. Další akce Folklorního sdružení u nás proběhnou v listopadu a největší pak bude 13. února 2010, ples pro patnáct set až dva tisíce lidí.

Kdykoliv TOP HOTEL navštívím, je plný hostů. Což, obzvlášť u takhle rozsáhlého resortu a v dnešní době, budí respekt.
Jsme hotelem, který sestává ze dvou ubytovacích částí. Z TOP HOTELu jako takového a z Garni. Dohromady máme 930 pokojů. Jsme největším kongresovým hotelem v Česku. Při využití všech našich sálů jsme tu schopni kompletně zajistit kongres pro pět tisíc účastníků. Samotná naše kongresová hala má kapacitu dva tisíce míst, k tomu přičti tři kongresové sály, sedmnáct salonků, pět restaurací, které slouží k oddechu a pobavení těch, kteří se kongresů účastní. Tým TOP HOTELu Praha je schopen obsloužit všechny svoje hosty tak, že jsou spokojeni. Není to jednoduchá záležitost. Když je plná obsazenost, přichází na snídani až dva tisíce dvě stě hostů. Zajistit ji pro všechny v krátkém časovém rozmezí může být hodně složité. Město se nazývá městem, má-li víc než tisíc obyvatel. Takže u nás to jsou dvě města. A všichni ráno snídají od osmi do deseti.

Čím to, že zrovna vaši kongresovou halu pro své přenosy upřednostňují celostátní televize, že se u vás vyhlašují různé prestižní soutěže a ankety, že zde mívají své největší mítinky politické strany atd.?
To je dáno nejen prostorovými dispozicemi a servisem, ale zejména činností marketingového a obchodního oddělení TOP HOTELu Praha. Tito klienti si nás vybírají možná také proto, že zde máme různá příjemná zákoutí včetně Japonské zahrady, kde mohou nerušeně individuálně jednat a poté se vrátit do kongresové haly.

O čem je a bude hotelnictví?
Vždycky o poskytování služeb. O nových trendech jak v gastronomii, tak v ubytování, na něž jsou hosty kladeny vyšší a vyšší nároky. Nastupují nové technologie. Rozšiřují se možnosti, k čemu všemu lze využít internet. Hosté se na pokojích vítají prostřednictvím interaktivních televizorů. Poskytují se další a další služby diktované zájmem upoutat na sebe pozornost byznys klientely, pro niž se vytváří maximální pohodlí a vše, co potřebuje k práci, je-li mimo kancelář. Mění se i spektrum požadovaných služeb. Na jedné straně je klasická skupinová klientela, která využívá služeb cestovních kanceláří, avšak stále více se prosazuje fenomén on-line systémů, kdy si host v klidu domova přes internet vyhledá hotel ve městě, do nějž cestuje. Vyhodnotí nabídku tamních hotelů a seznámí se s případnými ohlasy na jejich služby. Pro ten který hotel se potenciální host rozhoduje nejen podle ceny, lokality, ale i podle odezvy ostatních zákazníků. Takže ani my nemůžeme stát stranou. Zaměstnáváme revenue managery, kteří se starají o segment tohoto byznysu. Tito hosté se chovají jako individuální zákazníci. Jsou to sice složití klienti, ale pro náš hotel nesmírně důležití. Pro nás je výzvou je uspokojit a dělat vše pro to, aby jejich odezvy, které si lze přečíst i na on-line systémových webech, byly o tom, že náš hotel je příjemný, personál vzorný a že jsme jim splnili vše, co po nás požadovali.



Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001