Menu

Komise Rady Asociace krajů ČR pro cestovní ruch

31. 10. 2011

V rámci Karlovarského týdne se 7. října 2011 v salonku Beethowen karlovarského Gradhotelu Pupp uskutečnilo zasedání Komise Rady Asociace krajů ČR pro cestovní ruch. V přestávce po prezentaci České centrály cestovního ruchu jsem požádal její předsedkyni paní Lidií Vajnerovou o pár slov k tomuto zasedání.
CzechTourism nám představil svoji novou rozpracovanou marketingovou strategii. Konstatovali jsme, že se snaží jít s dobou. Byla bych ráda, kdyby si zde nastíněné parametry, jež snesou srovnání se strategiemi nejúspěšnějších evropských turistických centrál, udržela i ve fázi realizace.

Jak generální ředitel CzechTourismu Rostislav Vondruška, tak ředitel Odboru strategie a marketingové komunikace Marek Mráz zdůrazňovali význam zpětné vazby. Sepětí činnosti CzechTourismu s praxí a monitoring jejího dopadu na rozvoj cestovního ruchu v regionech.
Je dobře, že kompetentní pracovníky státní agentury CzechTourism zajímají názory podnikatelů v regionech a že tyto informace intenzivně shromažďují a pracují s nimi. Ostatně nedávno, 22. září 2011, se na Krajském úřadě v Liberci konalo veřejné slyšení CzechTourismu pro podnikatele v cestovním ruchu, kde jsme diskutovali o současných problémech cestovního ruchu v regionech. Tyto krajské mítinky CzechTourismu vnímám jako další z pozitivních kroků, které mohou pomoci zvyšovat výkonnost cestovního ruchu na konkrétních místech v krajích České republiky.

Paní předsedkyně, před tím, než se generální ředitel CzechTourismu rozhovořil o chystané marketingové strategii, pan Aleš Hozdecký hovořil o připravovaném návrhu zákona o cestovním ruchu.
Ano, naše komise po dosouhlasení vydá prohlášení a požádá Radu Asociace krajů ČR, aby se v Parlamentu zasazovala o schválení tohoto návrhu zákona, který počítá se zavedením jasné struktury organizace, řízení a financování cestovního ruchu. Komise již na minulých zasedáních připravený návrh tohoto zákona schválila. Zákon by měl umožnit flexibilní reakci na světové trendy a události, které výkonnost cestovního ruchu ovlivňují, jako jsou mezinárodní hospodářská a bezpečnostní situace, tedy i různé konflikty, živelné události apod. Zkrátka hospodárněji cílit peníze na rozvoj a řízení cestovního ruchu.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001