Menu

Czech Convention Bureau

30. 06. 2008

Ředitele státní agentury CzechTourism Ing. Rostislava Vondrušky jsem se přišel zeptat na nově vzniklé Czech Convention Bureau. Pane řediteli, convention bureau jsou vnímána jako instituty řízení a podpory rozvoje kongresové turistiky s posláním pomáhat získávat mezinárodní kongresy, výstavy, konference a incentivy pro místo či zemi, kde působí.
Ano, a i v Česku nastala doba, kdy rozvojový hospodářský potenciál meetings, incentives, congresses & exhibitions industry hodně začal zajímat municipiality. CzechTourism na tuto poptávku zareagoval iniciací republiku zastřešujícího Czech Convention Bureau. Ostatně jak se ukázalo, už jen konverze podnikatelského uskupení Pražská asociace kongresové turistiky v pražské convention bureau měla za důsledek zvýšení důvěry firem působících v Praze ve sféře MICE a jejich potenciálních domácích a zahraničních partnerů i klientů.

Jaké jsou základní cíle Czech Convention Bureau?
Hájit české zájmy v oblasti meetings, incentives, congresses & exhibitions industry a v případě potřeby koordinovat postup subjektů prosazujících české zájmy na domácí půdě i v rámci jejich expanzí na zdrojové zahraniční trhy. V současné době se kromě pražského kongresového bureau začaly výrazně profilovat i další dvě bureau – karlovarské a brněnské. Karlovy Vary a Brno jsou totiž s to úspěšně doplnit nabídku Prahy a získávat MICE byznys i pro další regiony. Tedy nejen pro svá vlastní území. Ve sféře MICE registrujeme i ambice regionálních center. Zmíním např. chystané convention bureau jižní Moravy.
Czech Convention Bureau bude podle zadání klientů poskytovat službu doporučení vhodného místa pořádání MICE akcí. Tedy nikoliv partnera. Bude pomáhat s vydáním regionálních direktorářů MICE služeb včetně statistických přehledů, výčtu atraktivit a možností využitelných v rámci doprovodných programů v každém z regionů. Součástí tohoto servisu bude vytvoření webových stránek a kalendáře akcí, on-line bookingu zařazených zařízení, direktorářů a prolinků k regionálním kancelářím. Ambicí Czech Convention Bureau bude stát se členem mezinárodních oborových aliancí v místech, kde se tvoří trendy MICE segmentu a kde lze ovlivňovat distribuci tohoto obchodu.

Ano, Czech Convention Bureau by mělo propagovat města a regiony jako vhodné destinace pro pořádání co nejširšího spektra MICE událostí.
Mělo by se soustředit na primární distribuci přehledu možností a služeb, na nabídkové procesy vůči zadavatelům a klientům. V neposlední řadě by mělo být zastřešující institucí a umožňovat svým partnerům za zvýhodněných podmínek participovat na aktivitách, jež bude ve prospěch kongresové destinace Česká republika organizovat.

To, co je při prosazování se v rámci zahraničního obchodu na poli průmyslu cestovního ruchu českým účastem leckdy vytýkáno, je roztříštěnost a ne vždy čitelná tvář, že reprezentují právě Česko.
Budovat image MICE destinace je velice důležité. Proto se Czech Convention Bureau bude věnovat i koordinaci fam a press tripů, práci s médii jak v České republice, tak mimo ni. Sjednocením charakteru propagačních a nabídkových materiálů, jako jsou bid books, databanky fotografií a klientských databází. V rámci těchto aktivit budou platit pro všechny stejná přístupová a uživatelská pravidla tak, aby nikdo nebyl protěžován a ani upozaďován. Ambicí Czech Convention Bureau je být prvním kontaktem pro asociace a zadavatele MICE akcí, které hledají možnosti, kam umístit své akce. A, pochopitelně, dostávat je na území České republiky. Chceme se zaměřit hlavně na takové subjekty, které zadávají či organizují MICE akce nad pět set osob. Czech Convention Bureau nebude čekat, až si někdo na destinaci Česká republika vzpomene, ale aktivně vyhledávat příležitosti a lobbovat v rámci zahraničních asociací organizátorů MICE. Bude koordinovat český postup v rámci výběrových řízení tak, abychom vystupovali jako jedna entita.

Kromě lobbingu v zahraničí ale bude třeba ještě hodně co osvětlovat doma na českých municipalitách, u představitelů regionálních uskupení, aby se účastnili procesu zatraktivňování svých krajů a měst pro tento byznys.
Bezesporu. Co se týče služeb, které bude Czech Convention Bureau poskytovat, je to především vzdělávání a trénink profesních dovedností. Bude realizovat kontinuální program kurzů a školení, jež umožní lépe se orientovat v oboru, získat další dovednosti a vědomosti a dozvědět se informace, které hýbou MICE industry. Rádi bychom podpořili nastavení standardů v MICE byznysu v rámci České republiky. A pomocí partnerů z regionů je prosazovat v místech, kde mají vliv. Samozřejmě služby výzkumu, trendů, konzultace a shromažďování informací, to jsou všechno věci, na které se Czech Convention Bureau v segmentu MICE zaměří. A budeme poskytovat i databáze nákupčích.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001