Menu

Co doporučit při výběru prádla

04. 08. 2017

Vlastníte lázně či wellness a přemýšlíte o nákupu nového prádla pro vaše zařízení? Pokud je odpověď ano, níže jsme pro vás připravili pár užitečných rad.

  1. Hlavní prioritou je váš spokojený host – kvalitní prádlo podpoří vámi nabízené služby.
  2. Prádlo je součástí interiéru.
  3. Snadná a nákladově přijatelná údržba je podmínkou.
  4. Životnost – po mnohanásobném praní musí prádlo vypadat stejně dobře jako při pořízení.
  5. Zvolte jednoho dodavatele, který vám kromě kompletního sortimentu umí v této oblasti poskytnout i servis.
  6. Myslete i na doplňování a stabilitu dodávek.
  7. Za výše uvedené zaplaťte pouze přiměřenou cenu.

Při výběru ložního prádla dbejte na zboží ze 100% bavlny. Požadujte zboží z kvalitních bavlněných přízí, které zajistí vysoký lesk a dlouhou životnost prádla. Na životnost a kresbu vzoru (ve společnosti VEBA, a. s., je možné vytkat logo dle požadavků zákazníka) má vliv hustota tkaniny. Požadujte prádlo z jemných přízí a s vysokou hustotou. Právě tato skutečnost vám zajistí, že hmotnost/gramáž prádla nebude tak vysoká. V případě, že platíte za kila odepraného prádla nebo máte vlastní prádelnu, vám pak výrazně klesnou výdaje za údržbu. Nezapomeňte si pohlídat i správné konfekční zpracování. To má vliv na žehlení/mandlování a hlavně na snadnou výměnu ložního prádla.
Pokud kladete důraz na estetický vzhled, který podpoří jméno vašeho zařízení a doplní interiér, doporučujeme možnost vytkaného loga.
U koupelnového prádla se stejně jako u prádla ložního vyplatí klást důraz na použitý materiál. Kvalitní bavlněná příze v kombinaci s vhodnou konstrukcí vám zajistí vysokou savost a přitom snadnou údržbu. My doporučujeme prádlo ze skané příze a s nízkou smyčkou. U nízké smyčky nedochází při používání k mechanickému poškození neboli tzv. zatržení smyček. Co se týká hmotnosti, je nutné vyvážit požadavek na pohodlí klienta (vysoká hmotnost = výborná savost) a náklady za údržbu.
Vaše gastronomické umění podpoří nejen výborný kuchař, ale i správně prostřený stůl. U stolního prádla jsou také důležité použitý materiál a stálost barev. Lze použít 100% bavlněné tkaniny nebo směs bavlna/PES. Z důvodu dlouhé životnosti doporučujeme plnoskané nebo poloskané materiály. Stálicí jsou tkaniny bez vzoru. Módním trendem v této oblasti však jsou mikrodezény. V případě požadavku na odstín doplňující interiér požadujte chlorostálou barvu, která zajistí stálost vybraného odstínu.
Do spa a wellness doporučujeme speciální materiál Prowell. Tento materiál dopřeje klientům maximální komfort. Prowell je unikátní svou konstrukcí a použitím dvou rozdílných materiálů. Díky tomu rubová strana, jež přichází do styku s pokožkou, odvádí vlhkost z těla, kterou předá lícní smyčkové straně, odkud se vlhkost odpaří do ovzduší. Díky tomuto produktu se váš host bude cítit stále v suchu.
V sauně můžete využít i další „vychytávku“ – technologicky unikátní ručník Wa-ter, který kombinuje výhody vafle a froté. Z jedné strany se můžete otřít do mimořádně savého a měkkého froté, vaflová strana zase přidává ručníku masážní účinky.
Při pořizování prádla je nutné stanovit jednoznačné parametry. Při vyhodnocení nabídek vám to usnadní rozhodování. Je nutné porovnávat stejné materiály. Od vybraných firem požadujte vzorky na vyprání. Po desátém pracím cyklu uvidíte, jak se produkt chová. Vždy je dobré zboží odebírat od výrobců s dlouholetou­ tradicí. Ti vám jsou schopni zajistit stabilitu dodávek i po určitém čase. Výrobce hotelového prádla s dlouhou tradicí upravuje a vyvíjí produkty dle požadavků zákazníků a dbá, aby výrobky měly dlouhou životnost při současné technologii údržby.
A cena? Uvědomte si, že investice do prádla je ta menší část oproti hodnotě, kterou zaplatíte za údržbu. V případě, že nakoupíte kvalitní prádlo, bude váš host spokojený a bude se k vám rád vracet. A vašemu manažerovi zařízení odpadá starost, kterou by měl s nekvalitním prádlem. Majitel tedy v konečném důsledku vydělá.
Hotelové prádlo je jednou z desítek položek, které ovlivňují spokojenost klienta. Dobrý spánek ke spokojenosti patří. Věřte, že málokterý klient vám případnou nespokojenost s lůžkem řekne, ale bude hodně zvažovat, zda se k vám vrátí.
A spokojený klient je to, o co nám všem jde.
Ing. Šárka Nadrchalová


Archív vydání

2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

AKTUÁLNÍ ČÍSLO
VŠUDYBYL 04/2017
04/2017 číst aktuální číslo